Kim jest Sygnalista?

Sygnalista to osoba, która zgłasza lub ujawnia, w dobrej wierze, informacje o nieprawidłowościach w firmie. Sygnalistą może być osoba zatrudniona w firmie Douglas na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej lub osoba współpracująca z firmą, niezależnie od zajmowanego stanowiska, pełnionej funkcji czy formy zatrudnienia. Sygnalistą może być również kandydat w procesie rekrutacji, stażysta, praktykant czy wolontariusz.

Co Sygnalista może zgłosić?

Zgłaszać można różnego rodzaju naruszenia dotyczące: korupcji, bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami, ochrony środowiska, ochrony konsumentów, ochrony prywatności i danych osobowych oraz bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych.

Czym jest

Sygnanet?

Sygnanet to platforma, która umożliwia kierowanie zgłoszeń przez sygnalistów oraz ich obsługę przez Spółkę Douglas w prosty i bezpieczny sposób. Platforma dostępna jest pod adresem:

Jaki jest cel platformy Sygnanet?

Celem tej platformy jest ochrona tożsamości i prawna ochrona osób zgłaszających nieprawidłowości w firmie zgodnie z Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.

Jak Sygnanet chroni Twoją tożsamość?

W firmie Douglas odbiorcą zgłoszeń jest Koordynator ds. sygnalizowania nieprawidłowości, który odbiera zgłoszenia w systemie i przekazuje odpowiedź Sygnaliście na serwer, a nie bezpośrednio do sygnalisty. Wiadomość jest oznaczona identyfikatorem i hasłem, które zna tylko sygnalista i tylko on może ją odczytać z serwera. Dodatkowo, serwer automatycznie potwierdza odczytanie (odszyfrowanie) zgłoszenia przez wyznaczonego odbiorcę. Ślady dostępu sygnalisty do serwera są kasowane. Wszystkie informacje na temat praw sygnalistów znajdują się w Procedurze dotyczącej przyjmowania zgłoszeń oraz podejmowania działań następczych dostępnej w intranecie firmy Douglas.

Przejdź do platformy

Sygnanet